2016-10-15
2018-01-29
Jak najprościej określić, czym jest zarządzanie ludźmi? Po pierwsze, należałoby stwierdzić, że nie jest to nic innego, jak realizacja postawionych przed zespołem i jego menedżerem celów przy udziale współpracowników – członków zespołu. Najczęściej zadań służących realizacji celów jest tak wiele, że kierujący zespołem nie jest w stanie ich samodzielnie zrealizować, nawet, gdyby wydłużyć mu dzień pracy do 16 godzin. Nasuwa się także pytanie, jakie są konsekwencje nieumiejętnego podejścia do delegowania zadań w swoim zespole? Z jakich narzędzi warto korzystać?
2017-04-24
Komunikacja - głównie zewnętrzna - we współczesnych organizacjach oparta jest, jak powiedzieliby prawnicy, co do zasady na konkretnych, często dość restrykcyjnych obwarowaniach. Ujęta bywa w schematy i procedury. To sprawia, że może wydawać się opanowana. Często jednak całkowicie pozornie. Zaskoczenie i rozczarowanie przychodzi w momencie, gdy okazuje się, że to, co pozostawało wewnętrzną sprawą organizacji – wycieka na zewnątrz.