Interesująca, zarówno dla marketingowców i sprzedawców, jak i osób z innych, którzy mogą dzięki temu poznać istotę orientacji marketingowej firmy. Model gry generowany jest w Excelu, co pozwala symulować sprzedaż konkretnych produktów danej firmy z dokładnością co do grosza.
Gra New Product przedstawia kolejne fazy wprowadzania nowego produktu (lub usługi) na rynek, tj:
Drużyny rywalizują na symulowanym rynku w perspektywie rocznej a ich zadaniem jest maksymalizacja wartości rynkowej wprowadzanych na rynek produktów.
Gra uczy szeregu umiejętności – odpowiedniego wyboru grup docelowych do których oferowany jest produkt, optymalizacji polityki cenowej, gospodarowania budżetem.
Optymalny czas na rozegranie gry New Product to 6-7 godzin, istnieje jednak możliwość przeprowadzenia krótszej wersji – trwającej około 3-4 godziny.
Zaletą symulacji New Product jest fakt, że może w niej uczestniczyć bardzo wiele osób (nawet kilkaset osób podzielonych na kilkadziesiąt zespołów), dzięki czemu można ją realizować nawet podczas bardzo dużych zjazdów firmowych. W warunkach szkoleniowych gra sprawdza się w przypadku grup liczących od 3 do 33 osób; doświadczenie wskazuje, że najbardziej optymalna liczebność grup to 12 - 20 osób.
Gra ma w znacznym stopniu charakter decyzyjny, bez konieczności zapewnienia tak silnych interakcji jak w innych grach strategicznych. Dzięki temu grę można przeprowadzać nie tylko podczas klasycznych szkoleń, ale także podczas dużych kongresów, spotkań z klientami oraz partnerami