2015-10-29
2018-07-13
Warto sobie uświadomić, że tylko nieliczni pracownicy są entuzjastycznie nastawieni do zmiany (naprawdę jest ich niewielu), dla większości jest to wyjście ze strefy komfortu. Ciekawe może być, iż fazy procesu zmiany są dla wszystkich takie same, różni się tylko czas jaki spędzimy w danej fazie. Nie ważne czy zmiana jest dla nas pozytywna, neutralna czy negatywna, reagujemy na nie przechodząc przez cztery fazy. Dlatego bardzo istotne jest dobre przygotowanie się do wdrażania każdej zmiany, szczególnie ważny jest proces komunikacji.
2015-05-11
Często spotykam się z pytaniem, czy pomiar wpływu szkoleń na organizację jest możliwy i wiarygodny. Procedura ROI to jeden z najbardziej cenionych modeli pomiaru wpływu i zwrotu z inwestycji w programy z zakresu zasobów ludzkich. Opiera się on na prostocie i elastyczności, co przy konsekwentnym stosowaniu metodologii pozwala określić wpływ konkretnego programu szkoleniowego na działalność firmy.