Ośrodki oceny i rozwoju (Assessment/Development Centre) to systemem wielowymiarowej i obiektywnej oceny kompetencji i cech pracowników oraz ich potencjału rozwojowego.
Ośrodek oceny (Assessment Centre) służy podejmowaniu decyzji związanych z selekcją pracowników, awansowaniem lub kwalifikowaniem do programów rozwojowych, w związku tym zawsze zawiera element rywalizacji.
Ośrodek oceny dodatkowo wzbogacony o elementy rozwojowe, w których nie ma elementu oceny, ma na celu zadbanie o osoby odrzucone w procesie selekcji. Informacje uzyskane w ten sposób mogą posłużyć opracowaniu planu rozwoju i zmniejszyć demotywujące poczucie porażki.
Celem Assessment Centre jest określenie:
Ośrodek rozwoju (Development Centre) jest doskonałym narzędziem do ukierunkowanego rozwoju konkretnych kompetencji w sytuacjach maksymalnie zbliżonych do rzeczywistości, np. prezentacje, prowadzenie spotkań i rozmów z pracownikami.
Uczestnicy podczas Development Center pracują w warunkach zbliżonych do ich codziennego funkcjonowania zawodowego co możliwia obserwację ich naturalnych zachowań i wyciągnięcie odpowiednich wniosków. Uczestnik na bieżąco otrzymuje również informację zwrotną i może natychmiast, pod okiem specjalistów, trenować nowe, skuteczniejsze zachowania.
Projektujemy i prowadzimy sesje AC/DC zgodnie z międzynarodowym standardem International Personnel Management Association: Guidelines and Ethical Considerations for Assessment Center Operations.
ETAP PRZYGOTOWAŃ:
ETAP REALIZACJI
Pełną obsługa sesji AC/DC przez doświadczonych asesorów (wywiady, testy psychologiczne, ćwiczenia symulacyjne, gry grupowe itd.)
ETAP OCENY KOŃCOWEJ
Omówienie wyników (obliczenie wyników, zintegrowanie obserwacji i ocen asesorów, raporty indywidualne, zawierające m.in. mocne i słabe strony kandydatów oraz rekomendacje rozwojowe, sesje feedbackowe dla kandydatów, indywidualne plany rozwojowe dla każdego uczestnika sesji, raport grupowy, zawierający porównania, rankingi i wnioski.
Assessment Centre: zaawansowana selekcja kandydata na wyższe stanowisko menedżerskie.
Firma z branży ubezpieczeniowejPrzeprowadzone działania:
- opracowanie profilu kompetencyjnego stanowiska pracy,
- przygotowanie autorskich symulacji,
- przeszkolenie asesorów wewnętrznych,
- ocena uczestników w trakcie sesji AC,
- przeprowadzenie psychologicznego testu osobowości,
- opracowanie raportów indywidualnych i zbiorowego,
- przeprowadzenie feedbacku dla uczestników.
Efekt:
Wyłonienie najlepszego kandydata do objęcia nowego, kluczowego dla firmy stanowiska. Po roku od zatrudnienia rekomendowanego kandydata rezultaty jego pracy były bardzo dobrze oceniane przez zarząd firmy.
Development Centre: Diagnoza potencjału i rozwój zespołu regionalnych dyrektorów sprzedaży.
Firma z branży tytoniowejCel klienta:
Poprawa efektywności pracy zespołu w sytuacji nowych wyzwań związanych z dynamicznym rozwojem firmy.
Przeprowadzone działania:
- opracowanie profilu kompetencyjnego stanowiska pracy,
- przygotowanie symulacji,
- szkolenie asesorów wewnętrznych,
- ocena uczestników,
- opracowanie raportów rozwojowych,
- przeprowadzenie feedbacku.
Efekt:
Podniesienie efektywności zespołu regionalnych dyrektorów sprzedaży (wzrost KPI) i rozwój wybranych kompetencji związanych z zarządzaniem zespołami.