Moduł

Badanie i weryfikacja wartości zakupowych klienta

#

Jak zbudować wartość oferty w organizacji klienta poprzez odkrywanie i uświadamianie wartości zakupowych?

Cele modułu

Cele modułu:
• Poznamy (lub przypomnimy sobie) oraz dostosujemy i przećwiczymy efektywne modele diagnozy potrzeb klientów,
• Praktycznie zastosujemy model szukania i weryfikacji istotnych wartości dla organizacji klienta, w kontekście długofalowej współpracy lub wdrożenia produktów lub usług,
• Nabędziesz umiejętność dostosowywania swojej strategii sprzedaży do modelu zakupowego klienta,
• Praktycznie zastosujemy techniki budowania relacji z klientami w oparciu o poszukiwanie przesłanek sukcesu klienta w jego organizacji,
• Opracujemy katalog pytań dostosowanego do Twojej branży i praktycznie przećwiczymy jego stosowanie w grach symulacyjnych.

Program modułu:


Program modułu:

1. Potrzeba - motywator czy truizm?
2. Jak sprawdzić jaką motywacją kieruje się nasz klient?
3. Czy potrzeby mogą być rozwijane?
4. Co to są potrzeby jawne i ukryte, uświadomione i nieuświadomione?
5. Jaką zastosować strategię diagnozy kluczowych czynników sukcesu w organizacji klienta?
6. Czy w ogóle i jak w mojej branży zastosować strategię szukania KPI (kluczowych wskaźników efektywności) z współpracy z klientem?
7. Jakie pytania zadać klientowi, stosując sekwencję SPIN?
8. Jak w praktyce stosować zasadę „Zostaw EGO za drzwiami"?
9. Jakie modele i techniki zadawania pytań będą skuteczne w mojej branży?
10. Jak odkrywać istotne wartości na różnych poziomach zarządzania i dla różnych grup interesariuszy w procesie zakupowym?
11. W jaki sposób, poprzez pytania, tworzyć wizję współpracy w głowie klienta?
12. Jakie zadać pytania klientowi, żeby zaczął zastanawiać się nad potencjalną możliwością zmiany dostawcy produktów lub usług?
13. Jakie odpowiedzi będą dla mnie istotne z punktu widzenia stworzenia profesjonalnej prezentacji lub oferty?
14. Jak zapytać o planowaną wartość inwestycji?
15. Jakich technik użyć, żeby profesjonalnie podsumować diagnozę klienta?
16. Wypracowanie katalogu pytań dla branży na bazie MWZ.
17. Ćwiczenia praktyczne diagnozy wartości zakupowych.

Metody szkoleniowe

Powrót do programu