Cele prowadzenia oceny i korzyści wynikające z oceny.
funkcje rozmowy oceniającej: informacyjna, motywacyjna,
obszary, jakie powinna uwzględniać ocena,
ocena konstruktywna - na czym polega.
Przygotowanie do rozmowy oceniającej.
metody zbierania informacji, argumentów i faktów przydatnych w procesie prowadzenia rozmowy oceniającej,
sposoby określania celów spotkania oceniającego w kontekście korzyści dla firmy, menedżera oraz osoby ocenianej (techniki: wyznaczania celów; rodzaje celów: jakościowe i ilościowe; warunki realizacji celu).
Błędy w rozmowie oceniającej.
psychologiczne pułapki oceniania,
style prowadzenie rozmów oceniających - metody dobierania stylu rozmowy do pracownika,
zasady udzielania informacji zwrotnej i najczęściej popełniane (jak ich uniknąć).
Prowadzenie rozmowy oceniającej.
otwarcie rozmowy,
umiejętność słuchania,
udzielenie informacji zwrotnej opartej na faktach,
uzgadnianie stanowisk,
umiejętność radzenia sobie z emocjami własnymi i emocjami pracownika, zwłaszcza w sytuacjach trudnych,
uzgadnianie wspólnego planu działania - co ma wynikać z oceny,
zakończenie rozmowy oceniającej.
Przetestowanie arkuszy rozmów w praktyce, przygotowanie harmonogramu ocen oraz działań związanych z przygotowaniem pracowników do procesu ocen.
Wprowadzanie zmian po rozmowie oceniającej:
ustalania planu rozwoju pracownika,
formułowanie wniosków rozwojowych,
ustalanie ścieżki rozwoju dla pracowników,
Rozmowa oceniająca i jej powiązanie z oceną bieżącą.
Praca z dokumentami:
behawioralny profil kompetencyjny stanowiska (także excel),
KPI dashboard,
arkusze ocen okresowych (przegląd wielu różnych metodyk)
scenariusz rozmowy rozwojowej,
arkusze indywidualnego planu rozwoju (także excel),