Program szkolenia Akademia Menedżera: Zarządzanie zespołem - poziom II PREMIUM
Dobry zespół:
różnica między zespołem a grupą - jak zmienić grupę w zespół?
„jak ominąć efekt odbicia" o źródłach i sposobach dopasowania pracowników do zespołu?
ja pracować z zespołem, w którym każdy jest inny?
jak zwiększymy efektywność naszego zespołu?
Specyfika zespołów rozproszonych, zdalnych, hybrydowych:
szanse i zagrożenia w świetle badań i doświadczeń praktycznych,
specyficzne wyzwania w zarzadzaniu zespołem rozproszonym,
najważniejsze cechy wysokoefektywnych zespołów rozproszonych,
perspektywa pracownika: jak to jest być członkiem zespołu rozproszonego?
rola lidera w zarządzaniu zespołem na odległość: integracja twardych i miękkich aspektów zarządzania,
najczęstsze błędy.
Budowanie zaufania bazą i fundamentem wzajemnej współpracy:
zaufanie - najważniejszy kapitał ludzki,
„jestem na TAK, jestem na NIE", nastawienie, moje postawa we wzajemnej współpracy w pracownikami,
o wadze atmosfery i bezpieczeństwa w zespole: wspólne błędy, wspólna droga i wspólna odpowiedzialność.
Nietykalni" - jak działać i co robić, kiedy ludzie nie współpracują?
"sącząca się trucizna", czyli rzecz o aluzji, sarkazmie, żartach..
dysfunkcje pracy zespołowej, które obniżają wydajność pracy zespołowej,
Motywujący charakter relacji pracownika z szefem:
jaki wpływ na motywację zespołu ma lider?
czego oczekują od szefa pracownicy?
jak zastosować Zasadę R-J do zwiększania zaangażowania pracowników?
jakie znaczenie ma uznanie dla pracownika?
jak weryfikować pracę? jak przekazywać pochwały i krytyki, żeby działały motywująco?
Zaangażowanie i motywacja zespołu. Postępowanie z problemami zagrażającymi motywacji:
rozpoznawanie spadku motywacji,
umiejętność diagnozy przyczyn i pomocy pracownikowi i zespołom,
jak zarządzać ciągłymi zmianami, kryzysami i innymi czynnikami destabilizującymi motywację?
lista demotywatorów.
Zarządzanie pokoleniem Z, Alfa
czego oczekuje od menedżera pracownik pokolenia Z i Alfa?
czynniki sukcesu i porażki w zarządzaniu zespołem wielopokoleniowym,
Efektywne spotkania:
spotkanie jako forma komunikacji z zespołem,
najczęściej popełniane błędy podczas spotkań,
jak osiągnąć wyznaczone cele spotkania?
symulacja spotkania.
Rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji:
problem jako wyzwanie,
proces analizy problemu – zbieranie i porządkowanie informacji, dostrzeganie związków i myślenie przyczynowo-skutkowe, znalezienie rzeczywistego problemu kluczem do jego rozwiązania,
technika kruszenia i pięciokrotne pytanie „dlaczego"-case study,
ćwiczymy metody: kwiat lotosu, karuzela pomysłów, Philips 66, Metoda 635,Metaplan, Metoda Covey’a, Metoda PDCA.
podejmowanie decyzji
przeszkody podejmowania decyzji i tolerancja niepewności,
najważniejsze reguły decydowania,
przewidywanie możliwych ryzyk przy podejmowaniu decyzji,
"poza schematem" -przełamywanie rutyny w codziennych działaniach.
Indywidualny coaching zmiany - mój osobisty cel pracy:
moje zadanie wdrożeniowe - analiza,
moje obszary do pracy kwartalnej,
moja mapa zespołu - planogram zasobów, kompetencji, obszarów zagrożenia, obszarów do pracy.