słynne cytaty biznesowe dotyczące strategii i podejmowania decyzji,
wizja członków zespołu i całej organizacji,
ćwiczenie intuicji biznesowej i organizacyjnej.
Symulacja rynkowa DECISION MAKING:
podział na rywalizujące ze sobą zespoły,
wykorzystanie informacji wewnętrznych i zewnętrznych w podejmowaniu decyzji,
alokacja zasobów między poszczególne jednostki biznesu (Strategic Business Units)
realizacja strategii - sprzedaż, zwrot z inwestycji, wynik finansowy,
KPI, benchmarking i porównanie wyników na tle konkurencji.
Audyt strategiczny i narzędzia analityczne w podejmowaniu decyzji:
wnioski, rekomendacje i czynniki sukcesu na podstawie symulacji rynkowej,
ocena portfela produktów - szacowanie potencjału i szans rozwoju,
profesjonalna analiza cross-SWOT z rekomendacjami dotyczącymi opcji rozwoju, a także celów strategicznych i potencjalnych ryzyk,
ocena pozycji rynkowej na tle konkurencji.
Opracowanie strategii rozwoju i działań wdrożeniowo-kontrolnych:
analiza rynku, analiza scenariuszowa i ocena luk strategicznych,
decyzje w zakresie rozwoju obsługi obecnych grup klientów,
strategie ukierunkowane na pozyskiwanie nowych grup klientów,
koncepcje dywersyfikacji i nowych strategii dzięki digitalizacji biznesu,
planowanie zasobów rzeczowych i ludzkich, plany rozwojowe w ujęciu kilkuletnim, wykorzystanie narzędzi zarządzania projektami w działaniach strategicznych,
kaskadowanie zadań - Balanced Scorecard: od celów strategicznych do celów taktycznych i operacyjnych,
KPI, kamienie milowe i zapewnienie sukcesu we wdrażaniu planu.
Podczas warsztatu wykorzystywane będą specjalne narzędzia w Excelu, które Uczestnicy szkolenia otrzymają na własność - do wykorzystania w codziennej pracy.