Krótki wstęp i integracja wokół tematu: nasze doświadczenia.
Konstruktywna informacja zwrotna :
Dlaczego informacje zwrotne są tak ważne?
Konstruktywna informacja zwrotna, jako wiedza dla pracownika o tym:
jakie są wymagane standardy;
jak radzi sobie z pracą;
co powinien zrobić, aby sprostać wymaganiom;
jakiego wsparcia może oczekiwać z drugiej strony.
Fakty a interpretacje w wyrażaniu oceny – ćwiczenie, operowanie faktami i ustosunkowaniem jako klucz do partnerskiej komunikacji i współpracy – ćwiczenie „Ja – Ty”.
Konstruktywna informacja zwrotna w negatywnej ocenie pracy i osiąganych wyników – technika FUKO i THINK – ćwiczenie „alter ego”.
Technika SPINKA w przekazywaniu informacji podsumowującej realizację zadań przez pracownika.
Technika UF w przekazywaniu pozytywnych informacji zwrotnych – ćwiczenie „moje obserwacje”.
Idea constant feedback.
Rewers – narzędzie do rozmowy dwustronnej w sytuacji udzielania feedbacku:
Ustalenie zasad odpowiadania na informacje zwrotną (trzymanie ramy).
Odpowiedzialność rozłożona na dwie strony
Partnerskie podejście.
Sytuacja trudna – niespodziewane reakcje na feedback.
Komunikacja empatyczna:
język szakala i język żyrafy w praktyce,
słowa parzące i słowa przyciągające,
ćwiczenie: powiem to lepiej.
Kontrola własnych emocji. Oddzielenie ludzi od problemu jako fundament komunikacji i budowania relacji. Techniki kontroli emocji w trudnych rozmowach.
Jak przyjmować informację zwrotną?
Z cyklu „trudne rozmowy”: scenariusze rozmów (praca warsztatowa).
Podsumowanie: pakiet rozwiązań – scenariusze, plan działań wdrożeniowych.