Szkolenie (stacjonarne / online) Komunikacja empatyczna NVC w pracy

Rozwijanie relacji przez zrozumienie i wyrażanie potrzeb i uczuć z empatią i jasnością

Korzyści ze szkolenia

  • Poznasz główne założenia NVC sformułowane przez Marshalla Rosenberga i nauczysz się je stosować w sytuacjach zawodowych.
  • Dowiesz się jak rozpoznać język żyrafy i język szakala.
  • Nauczysz się budować komunikację w oparciu o 4 kroki metody Porozumienia bez Przemocy (spostrzeżenia, uczucia, potrzeby, prośby).
  • Zaczniesz bardziej konstruktywnie wyrażać swoje potrzeby i oczekiwania.
  • Przećwiczysz reagowanie na trudne komunikaty w sposób, który pomoże Ci dotrzeć do potrzeb rozmówców i znaleźć rozwiązanie.
  • Nauczysz się zastępować słowa i zwroty blokujące porozumienie i kontakt językiem bezprzemocowym.
  • Przećwiczysz słuchanie „uszami żyrafy” - w sposób, który sprawia, że rozmówca czuje się zrozumiany a jednocześnie łatwiej mu usłyszeć to, co jest ważne dla Ciebie.
  • Dowiesz się, jak zadbać o siebie i zacząć praktykować autoempatię.
    • do uzgodnienia

Program szkolenia Komunikacja empatyczna NVC w pracy

Zastosowanie metody NVC w mojej organizacji

Czym jest komunikacja empatyczna?

Komunikacja oparta na NVC - główne założenia.

  • Jakie widzę wyzwania w ich realizacji w swojej pracy?
  • Które założenia są dla mnie ważne? Z którymi się identyfikuję?

Żyrafa i szakal – 2 różne podejścia do komunikacji i relacji:

  • Na czym polega język żyrafy i język szakala?
  • Pożegnanie szakala na zawsze – czy to możliwe?
  • Język to nie wszystko – o znaczeniu intencji wchodzenia w kontakt.

Żyrafa mówi - 4 kroki porozumienia bez przemocy w empatycznej komunikacji

Droga żyrafy (empatia dla siebie, empatia dla innych) czy droga szakala (atak, poczucie winy) - świadomy wybór sposobu reagowania na codzienne sytuacje w mojej pracy.

4 elementy (kroki) metody NVC.

Obserwacje vs. Oceny (1 krok)

Dlaczego porozumiewanie się na poziomie spostrzeżeń (obserwacji) jest tak ważne w pracy (i w życiu)?

Odróżnianie spostrzeżeń od ocen (interpretacji).

Rodzaje ocen, które na co dzień słyszymy i których używamy.

Uczucia vs. Uczucia rzekome (myśli) (2 krok)

Po co nam emocje? Czy są dobre i złe emocje?

Jak rozpoznawać i nazywać emocje?

Czy emocje w pracy są nieprofesjonalne?

Emocje faktyczne i rzekome - czemu zastępujemy uczucia w komunikacji?

Potrzeby vs. Strategie (3 krok)

Dostrzeganie potrzeb stojących za emocjami.

„Czuję, bo potrzebuję…” - odpowiedzialność za emocje a moje potrzeby w pracy.

Te same potrzeby a różne strategie ich zaspokajania - jak znaleźć rozwiązanie, które zadowoli obie strony?

Prośby vs. Żądania (4 krok)

Jak mówić innym o swoich potrzebach i wyrażać prośby?

Kiedy prośba daje Ci większe szanse na dostanie tego, czego potrzebujesz?

Jak odróżnić prośby od żądań?

Konsekwencje stawiania żądań.

Żyrafa słucha – 4 kroki NVC w empatycznym odbiorze

Zabójcy empatii w pracy – co utrudnia nawiązanie kontaktu z rozmówcą?

Załóż „uszy żyrafy”, czyli na czym polega empatyczne słuchanie.

Jak wsłuchać się w uczucia i potrzeby drugiej osoby w praktyce? Technika empatycznego zgadywania.

 

Empatia dla siebie w codziennej pracy

Dlaczego czasem trudno nam odnaleźć w sobie żyrafę i okazać empatię innym ludziom?

Jak zacząć budować współczujący kontakt ze sobą?

Dbanie o siebie i autoempatia – na drodze do lepszego zrozumienia siebie, zapobiegania wyczerpaniu i wypaleniu.

NVC w trudnych sytuacjach i konflikcie
4 rodzaje komunikatów blokujących porozumienie - czym są „popychacze”?
Jak rozmawiać, by pomóc sobie i innym w konflikcie?
Jak znaleźć rozwiązania spod znaku win-win?
Reagowanie na odmowę.
Wyrażanie gniewu i radzenie sobie z gniewem.

Podsumowanie: jak komunikować się językiem wzbogacającym życie w praktyce?
Potrzeby w codziennej rozmowie - jak wdrażać założenia NVC w pracy (i w życiu)?
Co chcę zmienić w mojej pracy?
Zadania wdrożeniowe dla uczestników.

Metody szkoleniowe

Szkolenie stacjonarne

  • 2 dni szkolenia (16 godzin )
  • skrypt szkoleniowy
  • materiały dodatkowe
  • certyfikat
  • monitorowanie zadań wdrożeniowych
  • 60 dniowy e-mentoring
  • lunch (restauracja)
  • serwis kawowy premium

Cena:

1490 zł

+ VAT

Szkolenie online zawiera

  • 2 dni szkolenia (16 godzin )
  • skrypt szkoleniowy
  • materiały dodatkowe
  • certyfikat (pdf)
  • monitorowanie zadań wdrożeniowych
  • 60 dniowy e-mentoring

Cena:

1190 zł

+ VAT

Rabaty:

  • drugi uczestnik - 10%, trzeci uczestnik - 15%
  • więcej - porozmawiajmy

Terminy szkolenia

    • do uzgodnienia

Zarezerwuj

 

Hotele

blisko nas

więcej
Szkolenia otwarte
Szkolenia zamknięte
Szkolenia indywidualne