Program szkolenia Public Relations w praktyce. PR szkolenie. PREMIUM
Public relations - czym jest naprawdę?
PR a reklama i propaganda - walka ze stereotypami,
marketing już nie wystarczy? - rola PR,
kim jest dobry PR-owiec? - pożądane cechy i umiejętności,
członek zespołu czy człowiek z zewnątrz? - miejsce komórki PR w organizacji.
O kim, z kim i dla kogo? - identyfikacja organizacji w przestrzeni społecznej:
kim jesteśmy? - tożsamość organizacji,
blisko, dalej i najdalej - otoczenie organizacji,
o czym zapomnieliśmy?
Czy oni mnie lubią? - kształtowanie wizerunku organizacji:
kolor ma znaczenie - składniki wizerunku,
nie bój się nowego! - jak informować o zmianach,
już nie będę ....- czyli jak dbać o reputację,
nie tylko pióro i mikrofon - dostępne narzędzia,
arsenał komunikacji w internecie: serwis www, blog, audi i video blog, forum dyskusyjne, lista dystrybucyjna,
Internet 2.0 i tendencje społecznościowe - czy są warte zainteresowania? plusy i minusy komunikacji w modelu pełnej interakcji,
co warto robić a czego trzeba unikać?
Telewizja, radio, prasa - kontakty z mediami:
...lub czasopisma - rodzaje mediów i ich znaczenie dla PR,
dziennikarz - przyjaciel czy wróg? - główne zasady współpracy z mediami,
wypowiedzi dla mediów: jak przygotować się do rozmowy z dziennikarzem? przydatne narzędzia i techniki w trakcie rozmowy/wywiadu,message house, sound bite, zdarta płyta, bridging, fishing,
uwaga: prezent! - normy etyczne w pracy piarowca,
tu jest strasznie duszno - przygotowywanie udanych spotkań,organizacja spotkania z mediami - zadania merytoryczne i logistyczne, ważne drobiazgi i porady praktyczne,
niech język giętki... - podstawowe zasady redagowania tekstów,czym się charakteryzuje dobra informacja prasowa? schemat konstruowania informacji prasowej, najczęstsze błędy,
to nie tak miało być - trzy słowa o prawie prasowym.
Houston, mamy problem... - PR kryzysowy.
czy to już kryzys?
my i oni - rozpoznanie uczestników sytuacji kryzysowej,
kłamstwo ma krótkie nogi - żelazne reguły postępowania w sytuacji kryzysowej,
uczmy się na cudzych błędach - case studies-porównanie działań dwóch firm w podobnej sytuacji, analiza ich strategii i osiągniętych efektów,
sposób budowania planów anty-kryzysowych: na czym polega przygotowanie do kryzysu? co powinny zawierać plany anty-kryzysowe?
Strategia PR-owa:
praktyczne zadanie - wspólne ustalanie strategii komunikacji dla zadanego problemu, krok po kroku prezentacja i wyjaśnienie kolejnych etapów tworzenia strategii PR,
grupa docelowa: jakie informacje chcemy zebrać? skąd je czerpać? jak uporządkować? pokaz narzędzia „Pan X",
Big Idea: mówienie koncepcji Big Idea - głównego pomysłu, jądra strategii, przykłady Big Idea komunikacji różnych marek, próba wymyślenia Big Idei dla omawianej kampanii,
co to są „kluczowe przekazy"? jak używać tego narzędzia? wspólna praca nad wyborem kluczowych przekazów dla tworzonej strategii,