- Dynamika zmian w zarządzaniu produktami w różnych sektorach
- Nowe podejście do segmentacji klientów różnych produktów
- Zmiana w zaufaniu do informacji o produktach
- Nowe role product managerów w drugiej dekadzie XXI wieku
Case studies, inspiracje, ilustracje nowych koncepcji na przykładach, wyniki najnowszych badań w obszarze zarządzania produktami w obszarze omnichannel
- Symulacyjna gra strategiczna PRODUCT MANAGEMENT
- Poznanie instrukcji symulacji rynkowej i podział na rywalizujące ze sobą zespoły
- Etap 1 symulacji – STP (segmentacja, targeting, pozycjonowanie)
- Etap 2 symulacji – consumer insights i polityka cenowa (pricing)
- Etap 3 symulacji – narzędzia dystrybucji i komunikacji produktów
- Etap 4 symulacji – prognozowanie sprzedaży, rozstrzygnięcie wyników oraz wnioski
- Wprowadzanie nowych produktów na rynek krok po kroku – praktyczne podsumowanie + narzędzia
- Praktyka wprowadzania nowych produktów na rynek – poszczególne etapy
- Narzędzia rozwoju innowacji produktowych i ich oceny
- Kluczowe narzędzia planowania rozwoju nowych produktów na rynku
- Wdrażanie nowych produktów i monitoring ich pozycji rynkowej
Quiz warsztatowy z etapów wprowadzania nowego produktu na rynek, praktyczne narzędzia (także
w Excelu) do wykorzystania w codziennej pracy, inspirujące case studies sukcesów i porażek nowych produktów
Zarządzanie portfelem produktów i plan rozwoju produktów
- Profil kompetencji product managerów
- Role w zespole zarządzania produktami
- Dyscyplina wdrażania strategii i szczegółowy plan działania
- Kreatywność i wyszukiwanie nieszablonowych rozwiązań
Testy rozwojowe, pozwalające każdemu z uczestników zdiagnozować indywidualny profil kompetencji w zakresie zarządzania, ról zespołowych i innowacyjności
- Ocena portfela produktowego w praktyce
- Kategoryzacja portfela produktów
- Narzędzia analiz porfelowych – BCG i McKinsey w praktyce
- Praktyczne wnioski i wskazówki z zarządzania portfelem produktowym
Praktyczne narzędzia w MS Excel do wykorzystnia w codziennej pracy, case-study
i mini-grywalizacja na podstawie realnych danych rynkowych
- Plan rozwoju produktów
- Audyt zarządzania produktami
- Analiza konkurencji – profesjonalna analiza cross-SWOT, analiza pozycjonowania produktów przez konkurencję
- Analiza rynku I analiza potencjału segmentów rynku
- Strategia rozwoju produktu w układzie produkt-rynek
- Pozycjonowanie produktu na rynku
- Wdrażanie i kontrola strategii produktowej
Mini-rywalizacja międzyzespołowa z wykorzystaniem realnych danych rynkowych oraz praktycznych narzędzi w MS-Excel do wykorzystania w codziennej pracy
- Wdrażanie strategii produktowej oraz marketing-mix
- Wyznaczanie cen nowego produktu w praktyce i psychologia cen
- Kluczowe wskaźniki zarządzania dystrybucją i sprzedażą produktów B2C i B2B
- Monitorowanie pozycji rynkowej produktu z wykorzystaniem wskaźników komunikacyjnych (product development funnel)
- Przykłady (case-studies) sukcesów I porażek zarządzania produktami w Polsce
i na świecie
Praktyczne narzędzia i wskaźniki zarządzania cenami, dystrybucją i komunikacją produktów – do wykorzystania w codziennej pracy, inspiracje z różnych branż (także z sektorów uczestników szkolenia), wskazówki i rekomendacje dotyczące wdrażania narzędzi zarządzania produktami w codziennej pracy.