Jakie metody wybrać i jak interpretować wskaźniki?
Cele modułu
poznamy narzędzia do badania potrzeb szkoleniowych oraz przykłady ich zastosowania
nauczymy się docierać do rzeczywistych potrzeb i urealniać je
przećwiczymy metody oceny efektywności szkoleń
Program modułu:
Badanie potrzeb szkoleniowych:
interesariusze szkolenia:dla kogo pracujemy?
identyfikujemy potrzeb u różnych interesariuszy szkolenia
metodologia konstruowania narzędzi diagnostycznych (metodologia IPA, badania fokusowe, ankiety i kwestionariusze) - przykłady dla różnych obszarów tematycznych
analiza wyników, oczekiwania zbieżne i sprzeczne
rzeczywiste potrzeb klienta - jak do nich dotrzeć i jak urealniać potrzeby?
konstruowanie zapytań ofertowych podnoszących efektywność biznesową usługi - struktura zapytania, praktyczne case study.
Nowy Model Kirkpatricka - gotowe i szyte na miarę narzędzia do badania rezultatów szkoleń wraz z opisem:
poziom 1: nowe ankiety satysfakcji - case study, praktyka trenera - pytania „pułapki", dobór skal
poziom 2: badanie przyrostu wiedzy - czy stary wzór nadal się sprawdza, zasady tworzenia pre i post testów szkoleniowych
poziom 3: zmiana zachowania w oparciu o dopasowane narzędzia pomiarowe i wdrożeniowe, karty obserwacji przyrostu kompetencji
poziom 4: monitorowanie wskaźników biznesowych na skróty.
Rozszerzenie Phillipsa w badaniu zwrotu z inwestycji w projekty rozwojowe (trening umiejętności wyliczania ROI):
kryteria doboru programów do analiz
zbieranie danych do oceny efektywności szkoleń
metody wyodrębnienia efektów biznesowych
identyfikowanie wszystkich kosztów w projektach rozwojowych
wyliczanie zwrotu z inwestycji (ROI) w projekty rozwojowe
komunikowanie projektów rozwojowych językiem biznesu.