Moduł

Identyfikacja potrzeb i badanie efektywności szkoleń

#

Jakie metody wybrać i jak interpretować wskaźniki?

Cele modułu

  • poznamy narzędzia do badania potrzeb szkoleniowych  oraz  przykłady ich zastosowania
  • nauczymy się docierać do rzeczywistych potrzeb i urealniać je
  • przećwiczymy metody oceny efektywności szkoleń

Program modułu:

  1. Badanie potrzeb szkoleniowych:
    • interesariusze szkolenia:dla kogo pracujemy?
    • identyfikujemy potrzeb u różnych interesariuszy szkolenia
    • metodologia konstruowania narzędzi diagnostycznych (metodologia IPA, badania fokusowe, ankiety i kwestionariusze) - przykłady dla różnych obszarów tematycznych
    • analiza wyników, oczekiwania zbieżne i sprzeczne
    • rzeczywiste potrzeb klienta - jak do nich dotrzeć i jak urealniać potrzeby?
    • konstruowanie zapytań ofertowych podnoszących efektywność biznesową usługi - struktura zapytania, praktyczne case study.
  2. Nowy Model Kirkpatricka - gotowe i szyte na miarę narzędzia do badania rezultatów szkoleń wraz z opisem:
    • poziom 1: nowe ankiety satysfakcji - case study, praktyka trenera - pytania „pułapki", dobór skal
    • poziom 2: badanie przyrostu wiedzy - czy stary wzór nadal się sprawdza, zasady tworzenia pre i post testów szkoleniowych
    • poziom 3: zmiana zachowania w oparciu o dopasowane narzędzia pomiarowe i wdrożeniowe, karty obserwacji przyrostu kompetencji
    • poziom 4: monitorowanie wskaźników biznesowych na skróty.
  3. Rozszerzenie Phillipsa w badaniu zwrotu z inwestycji w projekty rozwojowe (trening umiejętności wyliczania ROI):
    • kryteria doboru programów do analiz
    • zbieranie danych do oceny efektywności szkoleń
    • metody wyodrębnienia efektów biznesowych
    • identyfikowanie wszystkich kosztów w projektach rozwojowych
    • wyliczanie zwrotu z inwestycji (ROI) w projekty rozwojowe
    • komunikowanie projektów rozwojowych językiem biznesu.

Metody szkoleniowe

Powrót do programu