Szkolenie (stacjonarne / online) Komunikacja zaawansowana - praktyczny trening

#

Jak budować korzystne relacje w biznesie?

Korzyści ze szkolenia

  • przekazanie uczestnikom praktycznych narzędzi i metod zwiększających ich skuteczność w zarządzaniu zróżnicowanymi sytuacjami komunikacyjnymi
  • wypracowanie osobistego stylu komunikacji i zarządzania relacjami w oparciu o praktyczne narzędzia komunikacyjne
  • praktyczny trening stosowania zaawansowanych narzędzi komunikacyjnych oparty na symulacjach bazujących na sytuacjach z ich codziennej praktyki zawodowej
  • 2025-06-24 2025-06-25 24 - 25 czerwca 2025, ON-LINE

Program szkolenia Komunikacja zaawansowana - praktyczny trening

  1. Pochlebstwa kontra konstruktywne pozytywne wzmocnienia:
    • Wyzwanie: Jak i dlaczego chwalić współpracowników w efektywny sposób?
    • główne obawy w obszarze udzielania pochwał swoim współpracownikom, 
    • kluczowa psychologiczna funkcja pochwały w budowaniu motywacji, zaangażowania i namacalnej zmiany zachowania,
    • model konstruktywnej pochwały,
    • metoda przekazania pozytywnego wzmocnienia (pozytywna informacja zwrotna w warunkach małej ilości czasu),
    • metoda interaktywna (pozytywna informacja zwrotna jako rozmowa motywująca),
    •  tworzenie opisu konkretnych zachowań bazującego na przykładach.
  2. Destrukcyjna krytyka kontra konstruktywne udzielanie trudnych informacji zwrotnych:
    • Wyzwanie: Jak wykorzystywać krytyczne informacje zwrotne do namacalnej zmiany zachowania współpracownika?
    • czarna lista błędów komunikacyjnych popełnianych w trakcie udzielania trudnych informacji zwrotnych,
    • psychologia oceniania i mechanizmy emocjonalne występujące w trakcie przyjmowania krytyki,
    • przygotowanie do trudnej rozmowy ze współpracownikiem,
    • pytania i strategie budujące u odbiorcy poczucie odpowiedzialności i chęć wprowadzania zmian,
    • zachęcanie współpracownika do generowania rozwiązań.
  3. Skupienie na sobie kontra aktywne słuchanie rozmówcy:
    • Wyzwanie: Jak aktywnie słuchać i stosować dopasowane do sytuacji pytania w rozmowach ze współpracownikami?
    • techniki aktywnego słuchania w mowie ciała,
    • sztuka zadawania dopasowanych do sytuacji pytań,
    • analiza różnych rodzajów pytań i ich funkcji w komunikacji.
  4. Stanowczość kontra uległość:
    • Wyzwanie: Jak radzić sobie w trudnych rozmowach ze współpracownikami?
    • szantaż emocjonalny i sposoby jego rozpoznawania,
    • strategie szantażu emocjonalnego i praktyczne sposoby radzenia sobie z manipulacją, emocjami i wzbudzaniem poczucia winy przez rozmówców,
    • kluczowa rola asertywności w komunikacji,
    • narzędzia asertywności gotowe do zastosowania w trudnych rozmowach, 
    • rola konsekwencji w budowaniu autorytetu i współpracy opartej na zasadach.
  5.  Inspirowanie, motywowanie i angażowanie w działanie:
    • Wyzwanie: Jak skutecznie motywować i inspirować współpracowników?
    • co motywuje ludzi do pracy i czy zawsze są to głównie pieniądze?
    • dopasowywanie motywatorów do konkretnych osób,
    • przekonywanie do zaangażowania za pomocą konkretnych metod psychologii komunikacji,
    • model CELOWO (ciekawość, emocje, lekcja, obrazy, wiarygodność, opowieść) i jego zastosowanie w inspirowaniu i motywowaniu członków zespołu.
  6. Komunikacja w sytuacjach kryzysowych:
    • Wyzwanie: Jak komunikować trudne informacje i zmiany oraz zarządzać trudnymi emocjami rozmówców?
    • słowa mają znaczenie, czyli skuteczne sposoby zarządzania znaczeniem informacji,
    • psychologia konfliktu,
    • jasne i ciemne strony konfliktów,
    • tworzenie procedur angażowania w przejmowanie inicjatywy na rzecz szukania rozwiązań sytuacji trudnych,
    •  konkretne techniki komunikacyjne ułatwiające zarządzanie emocjami rozmówców w trakcie sytuacji trudnych.
  7. Budowanie autorytetu i budowanie relacji w komunikacji:
    • Wyzwanie:Jak skutecznie komunikować swój autorytet i wzbudzać prawdziwy szacunek równocześnie budując pozytywne relacje?
    • kluczowe błędy w budowaniu autorytetu,
    • słowa kontra czyny - w jaki sposób dawać przykład swoim zachowaniem, by chcieli za nami podążać,
    • mowa ciała w budowaniu autorytetu w trakcie codziennych kontaktów z podwładnymi, 
    • stabilność, otwartość i ekspresja w mowie niewerbalnej,
    • oblanie się kawą - czy rzeczywiście ludzie podążają za nieskazitelnością i osobami, które nie popełniają błędów
    • budowanie pewności siebie opartej na dowodach,
    • kluczowa rola sympatii w codziennych kontaktach zawodowych,
    • elementy budujące pozytywne relacje ze współpracownikami.

Metody szkoleniowe

Szkolenie stacjonarne

  • 2 dni szkolenia (16 godzin )
  • skrypt szkoleniowy
  • materiały dodatkowe
  • certyfikat
  • monitorowanie zadań wdrożeniowych
  • 60 dniowy e-mentoring
  • lunch (restauracja)
  • serwis kawowy premium

Cena:

1590 zł

+ VAT

Szkolenie online zawiera

  • 2 dni szkolenia (16 godzin )
  • skrypt szkoleniowy
  • materiały dodatkowe
  • certyfikat (pdf)
  • monitorowanie zadań wdrożeniowych
  • 60 dniowy e-mentoring

Cena:

1290 zł

+ VAT

Rabaty:

  • drugi uczestnik - 10%, trzeci uczestnik - 15%
  • więcej - porozmawiajmy

Terminy szkolenia

  • 24 - 25 czerwca 2025 ON-LINE

Zarezerwuj

 

Hotele

blisko nas

Oxygen Residence

1 m od High5
340 zł za 1 os.

Ibis Warszawa Centrum

350m od High5
400 zł za 1 os.
więcej
Szkolenia otwarte
Szkolenia zamknięte
Szkolenia indywidualne