Program szkolenia Techniki utrzymania klienta - intensywny trening
Na początek ustalmy:
rola klienta w rozwoju firmy, kim jest MÓJ klient?
co to jest lojalność klienta, kto to jest LOJALNY klient?
warto, czy nie warto, zadbać o lojalność klienta?
DLACZEO klienci ODCHODZĄ, główne powody rezygnacji klienta z naszych usług,
ćwiczenie - doświadczmy tego: "piękny świat bez marudzących klientów"
Lepiej zapobiegać niż leczyć - co robić, aby klienci nie odchodzili?
Pierwszy kontakt z klientem - czyli jak prowadzić rozmowy handlowe, aby klient z incydentalnego stawał się lojalny:
waga zbudowania zaufania i dobrych relacji z klientem, jako inwestycja w przyszłą lojalność - czyli: dobrze zacznij a będzie łatwiej,
co do przyszłej lojalności klienta ma rzetelne zbadanie jego potrzeb?
przygotuje klienta do dobrej współpracy z Tobą - jak najskuteczniej przedstawić ofertę i co w niej ma się znaleźć, aby klient nawet nie pomyślał o zmianie dostawcy?
planuj sukcesy, bądź przygotowany na najgorsze - rozsądne sposoby ustalania cen w kontekście przyszłej lojalności klienta,
ćwiczenie: model rozmowy sprzedażowej doradczej - przygotuj i przedstaw.
Polityka ofertowa i marketingowa wobec klientów dotychczasowych i klientów "nowych" - jak to się przekłada na postrzeganie firmy i lojalność klientów.
Waga obsługi posprzedażowej w budowaniu lojalności klientów:
jaki wpływ na lojalność klienta ma pan Janek z magazynu, - czyli, dlaczego warto, aby każdy w firmie właściwie pracował z klientem?
reklamacja jako prezent,
wykorzystanie reklamacji do zadbania o lojalność klienta,
skuteczne podejście do obiekcji klienta w trakcie współpracy,
ćwiczenie: złote zasady postępowania w wypadku reklamacjach.
Komunikacja z klientem dla utrzymania jego zadowolenia i sprzyjająca jego lojalności:
dbałość o relacje podczas współpracy,
Klient naszym ambasadorem,
komunikacja w zakresie nowości i polityki cenowej,