Asystentka jako profesjonalny partner w zarządzaniu. Jak wzmocnić swoje umiejętności komunikacyjne i poprawić efektywność osobistą?
Efektywna współpraca z przełożonym i osobami strategicznymi:
moja rola zawodowa,
ustalenie zasad współpracy, wymagań i oczekiwań,
optymalny model współpracy a styl pracy przełożonego,
proaktywność i wspieranie realizacji zadań przełożonego,
jak reprezentować przełożonego podczas nieobecności?
polityka prywatności.
Zarządzanie informacją:
odpowiedzialność w komunikacji,
komunikacja formalna i nie-formalna,
koordynowanie przepływu,
zarządzanie hierarchią informacji,
notatki ze spotkań,
zbiór dobrych praktyk.
Profesjonalizm w kontakcie bezpośrednim i telefonicznym z klientem:
trzy filary: empatia, zgodność z procedurą, odpowiedzialność za rozwiązanie problemu,
sposoby budowania pozytywnego kontaktu z klientem (efekt pierwszeństwa, efekt aureoli),
jak zapobiegać procesowi „tworzenia" trudnego klienta?
zasady aktywnego słuchania,
udzielanie rzeczowych informacji (oparcie na faktach, regulaminie i procedurach),
dbamy o interesy firmy-elementy komunikacji asertywnej (asertywne stawianie granic),
co zrobić, żeby mnie słuchano-zestaw ćwiczeń z zakresu emisji głosu do zwiększenia siły wypowiedzi.
Efektywność w pracy asystentki/sekretarki:
określanie celów zindywidualizowanych i zespołowych,
techniki planowania,
ustalanie priorytetów,
delegowanie zadań i odpowiedzialności,
trening modyfikacji nieefektywnych nawyków.
Moduł II
Personal branding w pracy asystentki. Jak świadomie kształtować wizerunek osobisty i wizerunek firmy?
Personal branding w biurze czyli budujemy swoją markę:jak świadomie kształtować swój wizerunek?
jak świadomie kształtować swój wizerunek?
wizerunek osobisty a wizerunek firmy,
pewność siebie w praktyce czyli jak ćwiczyć pewność siebie?
moja autoprezentacja - sesja feedbackowa: każda uczestniczka otrzyma od trenera informację zwrotną o mocnych stronach i obszarach do rozwoju, konkretne rozwiązania i zestaw ćwiczeń, który może wykorzystać w dalszej indywidualnej pracy nad swoim rozwojem zawodowym.
Jak przygotować profesjonalną telekonferencję? -check-lista.
Jak przygotować spotkanie, imprezę firmową?-check-lista.
Prefesjonalny wizerunek asystentki/sekretarki:
etykieta w zakresie doboru służbowej garderoby, dodatków, fryzury,
dress code na recepcji,
makijaż a własny styl – indywidualne rozwiązania dla uczestniczek,
indywidualna analiza kolorystyczna - dla każdej z uczestniczek przeprowadzimy indywidualną analizę kolorystyczną i określimy optymalną paletę barw.
STYLE TREND BOOK
Moduł III
Nowoczesne narzędzia w pracy asystentki. Warsztat z wykorzystaniem najnowszych rozwiązań ułatwiających pracę.
Narzędzia do zarządzania czasem i zadaniami-warsztaty:
dokąd zmierzamy-live demo?
optymalna konfiguracja outlooka,
praca z pocztą przychodzącą (priorytetyzowanie i kategoryzowanie),
praca z listą zadań i kalendarzami, praca w grupach,
symulacja efektywnego dnia w pracy.
Przegląd nowoczesnych aplikacji mobilnych pomocnych w organizacji pracy (aplikacje płatne i bezpłatne).
Wykorzystanie nowoczesnych platform do organizacji spotkań firmowych oraz obsługi wydarzeń zewnętrznych.
Zasady przygotowywania dobrych prezentacji:
najczęściej spotykane błędy - jak nie zniechęcać odbiorcy?