zarzadzanie zespolem szkolenia hr zarządzanie szkoleniami zarządzanie zespolem
Inwestowane w rozwój pracowników to imperatyw strategiczny dla większości organizacji, ale podobnie jak w przypadku każdej inwestycji, i ta nie jest wolna od ryzyka. Jak zmniejszyć ryzyko bez stosowania krótkowzrocznego podejścia i traktowania ludzi jako towar?
Istnieje wiele sposobów, aby rozwijać pracowników: szkolenia wewnętrzne i zewnętrzne, coaching, rozszerzanie obowiązków, awanse. Wspólną cechą wielu podejść wspierających nauczanie jest porozumienie o spłacie zadłużenia, które wymaga od pracownika pozostania w firmie przez pewien okres czasu po jego podpisaniu. Postanowienia umowy wymagają od pracownika spłaty części lub całości ceny za kursy i szkolenia w których brał udział, jeżeli opuści firmę przed uzgodnionym terminem, zwykle od dwóch do trzech lat. Podczas gdy umowy te są prawnie wykonalne, służą one częściej do stworzenia bariery psychicznej przed odejściem, gdyż pracownicy nie chcą być pociągnięci do odpowiedzialności za te wydatki.
Jednak w rozwoju pracowników chodzi o wiele więcej niż tylko dopłaty do szkoleń. Oto trzy punkty zasługujące na uwagę, które pozwolą zmaksymalizować zwrot z inwestycji:
W wyniku zmieniającej się relacji między pracodawcą a pracownikiem, średni czas zatrudnienia jest dziś dużo niższy niż w przeszłości, zwłaszcza wśród pokolenia Milenium. Nie ma czegoś takiego jak dożywotnie zatrudnienie, zarówno z perspektywy pracownika, jak i firmy. Jeśli jednak będziesz dobrze komunikować się z pracownikami, zwiększać umiejętności kadry kierowniczej i strategicznie podchodzić do rozwoju pracowników, zgodnie z powyższymi radami, utrzymasz w firmie większą ilość najlepszych pracowników i cieszyć będziesz się większą produktywnością i sukcesem.
Źródło:
http://www.workforce.com/articles/20745-how-do-we-keep-from-developing-people-who-leave
opublikowano: 2015-04-15
kontakt: